تبلیغات
راه موفقیت - به سوی کامیابی(تصویر سازی ذهنی)
راه موفقیت
موفقیت ، شدن آن چیزیست که میخواهید در زندگی باشید


بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 18 خرداد 1389


1- هر فردی مجهز به یك ضمیر خود آگاه (ذهن هوشیار) و یك ضمیر نا خود آگاه (ذهن نیمه هوشیار) و یك ضمیر فوق آگاه (ذهن فوق هوشیار) است.

2- یكی از راههای تغییر افكار، تغییر تصاویر ذهنی است.

3- هر فردی، یك تصویر ذهنی از خود دارد كه بر آیند خود پنداره های او در موضوعات مختلف است.
4-هر تجربه ممكن است به تقویت یا تضعیف یك خود پنداره های او در موضوعات مختلف است.
5- فكر كردن و تكرار ذهنی یك تجربه باعث تقویت تصویر ذهنی و تایید بیشتر آن می شود.
6- ابتدا باید تصویر ذهنی را اصلاح كرد.
7- تصاویر ذهنی قابلیت جراحی شدن را دارند.
8- تصاویر ذهنی تامین كننده برنامه های ضمیر نا خودآگاه ما هستند و ضمیر ناخود آگاه مسئول اجرایی بخش اعظم زندگی ماست.
9- مغزما به دو نیم كره راست و چپ تقسیم می شود كه نیمكره چپ امورمربوط به استدلال و منطق و تجزیه وتحلیل و تفكرعمودی را كنترل می نماید و نیمكره راست مسائل مربوط به تخیل و سلیقه و هنر و احساس و... را شامل می شود.
10- نیمكره راست نسبت به لحن ، بلندی، كوتاهی و جهت صدا حساس است.

11- نیم كره راست نسبت به محتوا و مضمون پیام حساس است و به محتوای كلامی و منطقی آن كاری ندارد. بنابر این تلقینات و پیامهایی كه مورد تاكید خاص قرار بگیرند به نیمكره راست مغز می روند.
12- برای ایجاد یك حالت جدید باید مدیریت تصاویر ذهنی را به طرز قابل قبولی فرا بگیرید.
13- هر تصویری ذهنی دارای كیفیتهای فرعی است (بصری- سمعی- لمسی)
14-مهمترین كیفیتهای فرعی تصاویر:
- حركت و سكون
- رنگی یا سیاه و سفید
- نور و میزان روشنی
- اندازه
- فاصله
- چند بعدی
- تضاد رنگ
- زاویه دید
- سرعت
15-مهمتربن كیفیتهای فرعی سمعی
1- شدت 2- ارتفاع    3- سكوت 4 - لحن و طنین  5- فركانس صدا  6- جابجایی 7- فاصله
16- مهمترین كیفیتهای فرعی لمسی:
1- سردی و گرمی   2- فشار    3- وزن   4- غلظت    5- سوزش     6- درد
 17-می توان با استفاده از كیفیتهای فرعی، تصاویر ذهن را كارگردانی نمود.
18- تصاویر ذهنی به حالت خود احساس و دیگر احساس وجود دارند كه معمولاً برای جذب و دریافت از حالت خود احساس و برای دفع از حالت دیگر احساس استفاده می شود.
19- برای استفاده از تكنیك های تصویر سازی ذهنی باید به چند نكته توجه داشته باشید:
1- در زمان حال 2- مثبت 3- با آرامش مناسب
20- قبل از هر تصویر سازی ذهنی تنفس 2 4 1 را انجام دهید.
برای تحقق هر هدفی، ابتدا تصاویر روشن و مناسبی با توجه به كیفیتها فرعی بسازید(خالت خود احساس)
22- ضمیر خود آگاه به منزله سواركار و ضمیر نا خودآگاه به منزله اسب است.
23- تلقین و تكرار تامین كننده ضمیر ناخودآگاه است و باید در سطح مربوط به آن به كارگیری و استفاده گردد.
24- یكی ازخطاهای رایج دراستفاده ازتكنیك ها تصویر ذهنی این است كه سطح هوشیار و خود آگاه را در لحظه استفاده از تصاویر ذهنی دخالت می دهند . هر یك باید كار خودش را انجام دهد.
25- هر كسی باید یك استراحتگاه ذهنی و یك خوابگاه ذهنی داشته باشد.
26- قبل ازمطالعه- كلاس، امتحان وهركار مهم دیگری ابتدا به مدت چند دقیقه با رعایت شرایط وضوابط لازم تصویر ذهنی مربوطه را درحالت خود احساس بسازید و سپس كار را انجام دهید.
27- برای استفاده از تصویر ذهنی باید در حالت''آلفا'' قرار گرفت.
28- طبقه بندی امواج مغزی به صورت زیر است:
1- امواج ''بتا'' : حالت عادی و هوشیار با فركانس 14 یا 25  و ندرتاً 50 سیكل در ثانیه.
2- امواج ''آلفا'' : حالت آرامش و استراحات ذهن و جسم- نظم قابل توجهی دارند و فركانس بین 4تا13 سیكل ثانیه.
3- امواج ''تتا'' : خواب سبك با فركانس 6 تا7 سیكل ثانیه.
4- امواج ''لاندا'' : خواب عمیق فركانس كمتر از 5/3 سیكل در ثانیه.
بهترین حالت برای RELAXTION امواج آلفا است.
29- در هر روز حداقل 2 مرتبه و هر مرتبه حدود 20 دقیقه تمرین آرام سازی ذهن و جسم را انجام دهید.
30- استفاده از تصاویر و صحنه های طبیعی جذاب در ایجاد استراحت ذهنی بسیار موثر است.
31- بعضی از موسیقی ها برای رسیدن به حالت آلفا كمك موثری است.
32- توجه به نقاط قوت وتجربیات مثبت و لذتبخش در هنگام تصویر سازی ذهنی ، عامل بسیار خوبی برای تقویت حس مثبت است.
33- با استفاده از پیشرفت هایی كه درعلمNLP و سایكوسیبرنتیك مشاهده می شود با حد بسیار بالایی می توان ازشكل های مختلف تصویرذهنی برای تسلط بیشتر برذهن (نه تسلط بر نفس) استفاده كرد كه توصیه می شود.
http://success.parsfa.com


ارسال توسط R M
تبلیغات
آرشیو مطالب
نظر سنجی
به نظر شما چه چیزی باعث موفقیت می شود ؟




صفحات جانبی
پرفروش ترین ها